על להיות (או: עליות) בוול סטריט

ההפסקה שלקחתי מהבלוגוספירה בשבועות האחרונים היתה בשל המעבר לניו יורק שבו היינו עסוקים בשבועות האחרונים, וקרה ממש לפני כשבוע. אני פה לעשרה חודשים של פוסט דוקטורט. וגם מיסטר זד אתי כאן כמובן. אנחנו יוצאים לאיטנו מהתשישות של אריזת החיים בישראל, פינוי הדירה, ההמתנה במענה הקולי של חברת החשמל במשך שעות לצורך סגירת החשבון, וכו' וכו'. כל ארגז שאני רואה כאן ברחוב, אני עדיין בודקת אינסטיקטיבית אם אפשר לקחת אותו הביתה לצורכי אריזה. אבל לשמחתי, זה מאחורינו.
וניו יורק? כמו ניו יורק. מציפה, יפהפיה, מבלבלת באפשרויותיה הבלתי נגמרות. מאתגרת במציאת כוס קפה טובה. תובעת מיצוי אפשרויות השופינג, ושיטוט בחנויות הספרים, והליכה אינסופית ברגל.
באדיבות אונ' ניו יורק אנחנו בדירה מתוקה ומצויידת למשעי בקומה התשיעית בבניין ברחוב וול סטריט (איך שקראתי כאן לרחוב זו בדיחה. קראו שוב ותבינו למה). מסביבנו בניינים גותים שמתחו אותם למעלה לשישים קומות, והם מצליחים להיות נעימים לעין למרות גובהם המסחרר. משהו בפרופורציות ובסוג האבן, והפיתוחים בין הקומות, עושה אותם אפשריים. השכנים שלנו לבניין הם בעיקר אנשים צעירים (אולי צעירים מדי) שעובדים בחברות שוק ההון מסביב, משמנים את גלגלי שוק הכסף העולמי. מתאמנים בג'ים שנמצא בקומת הגג, ותוך כדי האימון על ההליכון מזמינים מהנייד את האוכל הסיני שיחכה להם מיד כשיסיימו. שמים את הבגדים בשירותי הכביסה והגיהוץ של הבנין-מלון הזה, מתקלחים, ועולים שוב לגג כדי לאכול את הטייק אוויי.
בבית הספר למשפטים אני מרגישה קצת פולשת: זו הממלכה של חבריי הטובים שעשו כאן דוקטורט. במשך שנים כשכתבתי את הדוקטורט במישיגן, נסעתי לניו יורק כשהפרבריות של אן ארבור הגדישה את הסאה, והייתי צריכה זריקת אורבניות. הספרייה בבית הספר למשפטים היתה המקום שלהם, ואני הייתי אורחת. והנה אני פה, מעבירה את הכרטיס הסגול שמזהה אותי כחברה בקהילת האוניברסיטה ומאפשר לי כניסה לספרייה, מפתחות המשרד שלי תלויים על צווארי, כאילו מעולם לא היה אחרת.
אז נחמד. נחמד לאללה. ואני צופה שנה טובה, אם תרצה השם.
אז שנה טובה!

3 Responses to על להיות (או: עליות) בוול סטריט

  1. אורי says:

    חחחח… אם תרצה השם…
    כולם יודעים שהשם לא קיימת…
    תהני בניו יורק, ואם את יכולה לסדר מלגה לתואר שני – תודיעי.

  2. efyska says:

    תהני. תהני. תהני.

  3. סטודנט לשעבר says:

    יופי נשמה, שיהיה לך המון בהצלחה!!! שנה טובה

להשאיר תגובה

