סאבּווי-אסאנה, (תנוחת הסאבווי)

רשימה אורחת מאת מיסטר זד. כן ירבו!

הקרבה הפיסית לאנשים מכל הסוגים, ויש הרבה 'זנים' בניו יורק סיטי, בתוך קרון רכבת התחתית, מביכה אותי. הקרבה הזאת היא אשליה, ויותר מהכל מעידה על המרחק הבלתי אפשרי, אבל הכל כך נוכח, בין האנשים. ולא שאני סובל מבדידות, אבל כשאני נמצא בקרון, עם כל זני האנשים מסביב, התחושה היא שזה לא גליק כל כך גדול להיות 'אזרח העולם'. כי בעולם הזה אני לא מכיר אף אחד.

אתמול הייתי בשיעור יוגה והייתה שם בחורה שלא ראיתי בשיעורים הקודמים, היא לבשה חולצה בצבע כחול-אפור, והיא עמדה עם הפנים אלי. לאחר זמן מה הבנתי שזאת אותה הבחורה שישבה קודם עם הגב אלי. מה שסיקרן בה, ובעצם עדיין, הוא שבישיבה היא נראית קטנה יחסית, אבל כשהיא עומדת היא פתאום מאוד גבוהה.

ואז כשאני בתוך התנוחה, כשאני מנסה להיות התנוחה עצמה, בזמן שאני מותח את הידיים קדימה ומרים את רגל ימין כדי להקביל אותה אל הרצפה תוך איזון עם הטורסו, חשבתי לעצמי…מה זאת אומרת ש'היא מסקרנת'? האם היא מייצרת את הסקרנות או אני? הרי 'היא מסקרנת אותי' לא אומר רק שהסקרנות באה ממני, אלא גם הופך אותה לאקטיבית, ליצרנית סקרנות, סקרנות שאחרים מוזמנים ליטול ממנה ולעשות בה שימוש. ואז איבדתי את המשמעות של המלה.

בכל מקרה, הבחורה הזאת – שאני לא יודע איך קוראים לה – היא יצורה קטנה-גדולה כזאת, מעין אבו-נפחא אנושית – אבל לאורך, לא לרוחב. רובוטריקית.

היום בבוקר נכנסתי לתחתית. באחת העצירות ראיתי אותה יוצאת מן הקרון הסמוך באותה הרכבת בה נסעתי. ראיתי אותה לשניה וחצי, אולי פחות. היא שוב לבשה חולצה בגון כחול-אפור. יותר מאוחר לא יכולתי להימנע מלשאול את עצמי האם זאת אותה חולצה מאתמול.

כשהיא צעדה שם הסתכלתי עליה בקור רוח, בא לי אפילו לכתוב בקור רוח מחושב. אבל הייתי נסער. בעיני רוחי חוויתי את עצמי מצביע עליה – לא רק עם האצבע, אלא עם הזרוע כולה – ואומר בפליאה לסובבים אותי: 'היי, אני מכיר אותה'!

3 Responses to סאבּווי-אסאנה, (תנוחת הסאבווי)

  1. מצויין!
    פשוט מצויין… 😀

  2. עידן says:

    כיף לקרוא
    ומרגישים בין השורות את עמנואל קאנט.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) says:

    פשוט מושלם!

להשאיר תגובה

