!New York Rocks

"It's spring fever… you don't quite know what it is you do want, but it just fairly makes your heart ache, you want it so!" (Mark Twain)

יש לי הערכה רבה (וגם סימפטיה) לאביב בתל אביב. אבל האביב בניו יורק זה לא האביב של הארץ. האביב בניו יורק… טוב, ראשית, האביב בניו יורק הוא בניו יורק.

האביב בתל אביב מוציא אותך מן המחילה; מוציא אותך מן המחילה אל השדה (נגיד, למשל, שדה כלניות בבתרונות בארי); מוציא אותך לגיחה קצרה ב"קאנטרי-סייד" הישראלי ואחר הצהרים אתה שוב שותה קפה ב'סוניה' בתל אביב—וכל זאת בהנחה שאכן היה חורף (ושאפשר להתייחס לטבע בישראל כאל קאנטרי-סייד, אפילו במידה שהיקפת את המלה במרכאות כפולות).

גם האביב בניו יורק מוציא אותך 'מן אל', אבל זו טרנספורמציה לצורת חיים אחרת—מזחל (או מגולם, במקרים קשים במיוחד) אתה הופך לפרפר.

זה שהגיע האביב אומר, למשל, שאני יכול ללכת ברגל ליוגה ולא לקפוא. אמנם בפעם האחרונה הברזתי ממש ברגע האחרון, אבל יש לציין שהייתי באנרגיות גבוהות מדי בשביל שיעור יוגה (אני ויופי נפגשנו מתחת לסטודיו ואני פיתיתי אותה לעוף משם—וכמו שכתבתי לכמה חברים וחברות, היה כיף גדול להבריז, ומסתבר שההרגשה הזו לא עוברת עם הגיל). אני אפילו יכול ללכת צפונה מהסטודיו ליוגה ולא לקפוא, ועוד יותר רחוק; לא משנה כמה רחוק אלך, לא אקפא. ואגב, כמה שיותר רחוק, ככה יותר כיף, ואני הולך, יֶא מֶן, בהליכה קצבית. (את המשפט האחרון יש לקרוא באינטונציה של לותר-קינג בנאום המפורסם של 'איי האב א-דרים'). וכשאני כותב 'הליכה קצבית' אני מתכוון לזה: אני צועד ברחוב בקלילות—אך במודעות עצמית גבוהה, מרגיש כאילו אני בקליפ, כאילו הייתי פרדי מרקיורי של הסבנטיז על בימת Earl's Court, שותה מכוס שמפניה תוך כדי שהוא מדבר עם הקהל, וצועד על הבמה בביטחון עצמי של טווס (אממ… האם יכול להיות שהטווסים הזכרים התפתחו אבולוציונית כדי להרשים דווקא טווסים זכרים אחרים, ולא את הטווסות?).

ותוך כדי שאני הולך, בביטחון עצמי, במודעות עצמית, במאוהבות עצמית, אני מזמזם לעצמי במו רגליי, במו גופי, מוסיקת ג'אז-פאנקי עם ביטים עצבניים של בס (תחשבו למשל על Jean Pierre של מיילס דיוויס, או בביצוע של מרקוס מילר). ואני מרגיש שאני גורג'ס (גווור-ג'ס, במבטא אנגלי מן הסוג של סטיבן פריי), ואני מחייך לעצמי בהבנה ובסלחנות כשאני (אני ואני ואני…) מתבונן מזווית העין בבחורות שמשחררות כפתור (ולפעמים שניים) בחולצה ופוצחות בטיול ברחוב ובפארק האביביים והשמשיים. גם להן מגיע! ותוך כדי אני עובר לזמזם שירי דיסקו של הסבנטיז (מי היה מאמין?!) כשבעיניי רוחי אני עושה תנועות ידים עדינות-גסות של דראג משולבות עם תנועת אצבעות של ראפרים. אבל אולי התיאור הכי טוב לחוסר השליטה שמציף אותי הוא אותו קטע בסרט The Full Monty שבו החברה שמתאמנים לסטריפטיז נפתחים למוסיקת הרקע תוך כדי שהם עומדים בתור—זה בלתי נשלט, זה יוצא מהם, גם אני לא שולט בזה, זה יוצא ממני ברגעים אלה ממש, אני חייב לעצור את ההקלדה כדי לעשות תנועות עם הידים ואני מזיז את הגב על משענת הכסא.

וחוץ מזה עברנו השבוע דירה—עכשיו אנחנו גרים בטרייבקה, בדירה שווה במיוחד, פסטיבל הסרטים של השכונה קורה ממש מסביבנו (אתמול ראינו אתSqueezeBox!x). קאטו, חתולנו האהוב, התרגל במהירות לעליה ברמת החיים—והוא אפילו עושה כושר תוך שהוא עולה ויורד במפלסי הדירה.

יחד עם האביב מגיעים גם קולות של אביב בתדרים של אביב—ועכשיו כשנטשנו את הקן הגבוה בוול סטריט לטובת המעבר האבולוציוני הקטגורי לקומת הקרקע, אז ממש אפשר לשמוע אותם מתוך הבית. ובקרוב אנחנו נוסעים למונטריאול, ואחר כך אני מתחיל בספירה לאחור שתסתיים בהופעה של רוברט פלנט ואליסון קראוס במדיסון סקוויר גרדן. ובין לבין ניו יורק וניו יורק וניו יורק.

אני שם לב שיש בפוסט הזה אלמנטים מאניים. אני תוהה מה זה אומר בהינתן שהפוסט שלפני הקודם היה דפרסיבי משהו. אוה, פורגט איט בייב! ברינג מי סם שמפיין טו בד, איטס ספרינג טיים!

One Response to !New York Rocks

  1. גיא says:

    וואו.. אהבתי את הפוסט הזה. הוא ממש ממלא באנרגיות חיוביות שכאלה 🙂
    יש משהו בתל אביב, שאין בשום מקום בעולם. אם מניחים בצד את בעיות החניה, הלחות, הבנייה המטורפת שרק הולכת ומחמירה ואת הררי הזבל שעולים מדי פעם על גדותיהם, אפשר ממש להרגיש את העיר זורמת לצידך. היא לא משתלטת עליך, היא לא מכריחה אותך לעשות דברים שאתה לא רוצה, אלא רק ממגנטת אותך אליה, ואז זורמת לצידך בשלווה מסוימת. כמעט 10 שנים גרתי בעיר הזאת, ואם היה לי את הכסף הייתי קונה שם בית, ללא ספק.

להשאיר תגובה

