נאום בחירות לנשיאות ארצות הברית של סִינמֶריקה

בעקבות בקשות שונות להעלות לבלוג חומרים של דוד אבידן, ומשום שלא יתכן שהטקסט הזה לא יהיה זמין אונליין, וגם בגלל שחיפשתי הצדקה מספקת וסופסוף מצאתי, הנה "נאום בחירות לנשיאות ארצות הברית של סִינמֶריקה" של אבידן. "שיר" לקראת הבחירות.
מומלץ לא לוותר (לא שאני מבין איך אפשר) ולקרוא עד הסוף.
הוספתי כתיב מלא. חיבורי המלים וצירופי המילים הן תחבולה אבידנית טיפוסית המופיעה במקור.

אזהרה: לא מומלץ לקריאה על הבוקר.

נאום בחירות לנשיאות ארצות הברית של סִינמֶריקה (דוד אבידן)

עכשיו שמע אני מדבר אליך בקסמי אורז בצמר פלדה במיקרופונים יפאניים
יש לי כל הסיבות להאמין שתצביע בעדי בבחירות הבאות מרצונך הטוב
הכושר הרתורי שלי הוא רק חלק מתושיית ההצבעה הבלתי מרוסנת שלך
אתה תפגין אותה הפעם למעני ורק למעני משום שאתה מאמין בי
אני מצדי מאמין באמונתך ומדבר אליך כמו גבר אל גבר
כמו גבר אל אשה כמו כלב אל כלב כמו כלב אל כלבה נובח אליך
צווח אליך בצמר פלדה בשדות האורז בתחנות הדלק
את הנאום הזה לשם שינוי כתבתי בעצמי

שים שים לב איך אני מרקיד את השורות המופלאות האלה ישר אל איברי השמיעה הבעיתיים שלך
אל איברי השמיעה הנטושים שלך אני מרקיד מזון טרי בריא קולח
איברי השמיעה שלך ומרכזי המוח שלי וטכניקת הדיבור והמקצב וקיטוע השורות

אני לוגם את תשומת לבך המתפתחת בקשיות צבעוניות מזויות עיניך
מאמין בעצמי ומפקפק בך ומפקפק בפקפוקי בך באמונה רבה
מה שאני עושה פה זה לכאורה שירה ולמעשה נאום בחירות
אתה תבחר בי משום שאני מודה בפשע ומשום שאתה שותף לו
את הבית הזה לשם שינוי כתב לי היו"ר בנוצת אוז מעומלנת

בנמל התעופה פקין ובנמל התעופה קנדי ובנמל התעופה לוד אתה מחכה לי
אתה מצלם אותי ומקליט אותי ומצלם את עצמך מצלם ומקליט אותי אתה התקשורת
אתה עיתונאי דייל חוקר חרקים מבקר ספרות טכנאי רנטגן קצין מכס
לא עשו אותך באצבע ולא שמו עליך זין ואתה מייצר נשק
אני איש המכירות שלך אשת חיל עקרת הבית האגודה לשחרור האשה והגבר
שים משהו על האש גרד לי בגב קשה לי לדבר אליך על קיבה ריקה
אני מתעב מזון ואתה מלא מזון אז אני משדר אליך בתדר מזון
כלב אל כלב חזיר אל חזיר סיני אל סיני הודי אל הודי כיב אל כיב

יש לי משהו לומר לך ולאחרים שאני דוחה ודוחה עשרים שנה ויותר
חכה לי מעבר לרחוב עם סכין קופצת רובה צלפים אקדח ברישיון
את הנאום הזה לשם שינוי אני גועה אליך בחדווה לא נורמלית

אז זהו בינתיים הבנת אותי ואם לא הבנת אני משתין עליך
אני חוזר כרגיל אל המילים הפחות מובנות וגם משם עוד תשמע ממני
תשמע עלי במרכזי המוח התתמפותחים שלך ובקצות אצבעותיך העלקופיות
בקצות אצבעותיך התתבוניות תתרגל לינץ' גלובלי שייהפך לחלומך הבלתי מוגשם
ממרחקביטחון ששום טילים ביניבשתיים לא ייחצו אותו עד הודעה חדשה ועדבכלל
מנקודת ראות שמחוץ לחוג ראייתך ומנקודת השְמעה שמעבר לתקן שמיעתך
מחוץ למערכת העצבים ההתחלתית שלך ומעל ומעבר לחוקת ריקמותיך ולמידרג רטטיך
מערכת החובות הזכויות החוזים הריגשיים תולדות התרבות חוקת המטבח
אני מקרצף בצמרפלדה דק וזריז את שכבות השומן העיקשות סביב מוחך הטיוטתי

אני מנקז אותך מתכנת אותך מוח פתוח לדורות הבאים לנאומים הבאים לנשיאים הבאים
ואתה תצביע בעדי עוד לפני שתצא לגמלאות בקללה ובזמר
באלבומי המשפחה העגומים שלך אני מיוצג בשקופית נגטיב מתוחכמת
אתה תפרוש ממשרתך מחיי מינך משרותך הצבאי
אתה תדפדף ותדפדף ותתלבט איך לא הצלחת
איך לעזאזל לא הצלחת להיפטר ממני כשהיית צעיר וחזק ובעניינים

זה סוף הנאום ולשם שינוי שום אדם
לא כתב אותו ולא נאם אותו ולא שמע אותו
לכן הדברים ישארו בינינו עד סוף המאה
הבית הלבן הבית הצהוב מדינת היהודים
על כל אלה ויתרתי מראש עוד כשהייתי ילד
את ההערה הזאת לשם שינוי הערתי ברצינות

ועכשיו אם יש לך רגע פנאי שים לב לרגע
איך אני זז מכאן במהירות העולה
על מהירות הקול והאור וגלי המוח
בלי לחץ המים בלי לחץ השמן קבוצות הלחץ
והאורז הבוכה ושדות הנפט והכורים האטומיים
ובסיסי השיגור משושי הקלט שלוחות הפלט
מעל ומעבר לכל התחזיות הבנקאיות
וקני המידה הספרותיים המדיניים האסטרטגיים
וחברות הביטוח ומוסד המשפחה והאוולוציה
וגם שים לב איך בכל מקום ובכל זמן
אני נשאר צבא ומינהל והנהלת חשבונות
ומאפיה ואינטרסים ועין פקוחה ואוזן שומעת
בצמר פלדה במיקרופונים יפאניים בקסמי האורז

One Response to נאום בחירות לנשיאות ארצות הברית של סִינמֶריקה

להשאיר תגובה

