מוקה וניל

הרחתי את הריח הזה. לחצי שניה. ריח של גלידת מוקה-וניל. של ויטמן. גלידה בשני צבעים, באריזות צרות וארוכות. אפשר היה לתקוע אותה במקפיא בדיוק איפה שיש חור. ואפשר היה לחפור בה. לעומק. להתעקש להגיע עוד קצת למטה. ואחר כך אפשר היה לגזור את האריזה כדי להתחיל לחפור מחדש. יותר קל "ליישר" גלידה שמגיעה באריזה צרה, וזה סיפוק מהיר יותר. אחר כך הייתה גם גלידת סנוקרסט. פחות אהבתי. גם את הטעם וגם את האריזה הרחבה יותר. אבל עדיין אפשר היה לחפור. אחר כך עברו לקופסאות פלסטיק. פלסטיק זו צרה צרורה. אבל העולם הולך לשם. כבר הלך.

והיו הגביעים הקטנים שאפשר היה להעמיד על השולחן. העדפתי אותם על פני הגביעים השפיציים. והם היו טעימים יותר.

והייתה גלידת אוכמניות שאחותי אהבה. אני לא כל כך אהבתי את הגלידה הזו. אבל זה היה נראה לי נכון לאהוב אותה. הרגשתי שהיא צריכה להיות טעימה. זה היה נראה לי חשוב שהיא טעימה. קצת הפריע לי שהיא לא הייתה טעימה לי. בכלל לא ידעתי מה זה אוכמניות. אני חושב שתמונת התקריב על העטיפה הטעתה אותי. חשבתי שאוכמניה היא פרי גדול. משהו בסדר הגודל של גויאבה (עם השנים למדתי להעריך את טעמה של הגויאבה. ועדיין, המילה גויאבה מכילה בתוכה את שם התואר מסריחה, או רקובה). אם יציעו לי היום גלידת אוכמניות אני בטוח אוהב אותה. אם היא תהיה טובה.

מוקה-וניל של ויטמן. הרחתי את הריח הזה לחצי שניה. והמשכתי ללכת. יכולתי לחזור בחזרה כדי להריח שוב. אבל לא חזרתי. אולי לא באמת יכולתי.

One Response to מוקה וניל

  1. דבורית says:

    מכירה
    עם המוקה וניל היה אבא שלי מכין אייס קפה לכולנו

להשאיר תגובה

