בית

אנחנו בונים את דירתנו. היא כמעט גמורה. מקובל להגיד "בונים את ביתנו", אבל את זה כבר עשינו במהלך השנים שאנחנו ביחד, וזה היה הרבה יותר פשוט ובכלל לא יקר, אם כי דורש תשומת לב. בונים את… אני אף פעם לא משתמש במילים האלה, שנשמעות כמו אמירה נוסחתית של זוג צעיר עם אופק של דירה קבלנית בשכונה יוק-ר-תית. זו תהיה דירה חדשה. עם המעבר אליה בימים הקרובים אפרד מתחושת ארעיות רוחפנית, לא בלתי נעימה, שמלווה אותי בדירות שכורות. כשאני חושב על זה אני נזכר ב"שיר קנאה" של ויזלטיר:

אני מקנא בעצמי על שנתי המתוקה
על מזרן מאובק על הארץ בחדר פרוץ אל הים
מנוכר מאדם חסר בית צעיר ורעב
לצדי רק חלה שהורמה בפתחה של חנות

לעולם לא אישן עוד שנה כה חפה מיאוש
כה בטוחה מכל פגע וכה מחוסנת ממוות
לעולם לא אקיץ עוד כה קל כה דרוך ומפויס
מול הים המבהיר חלחלת העתיד והעיר.

(מתוך מחסן)

הרבה דברים מונחים כיום לצידה ולצדי, ושנתי הולכת ומשתפרת. ובפעם הראשונה תהיה לה ולי מיטה של "גדולים". וכבר בחרנו תריסים כדי שהחדרים לא יהיו פרוצים. זו תהיה הדירה שלנו. נחשוב פעמים לפני שנתקע מסמר בקיר.

בינתיים סיימנו לכתת את רגלינו בין חנויות הקרמיקה ויצרני המטבחים; כמעט גמרנו להתבלבל, אבל יש עוד הרבה לעשות. קצת נהנים, קצת מותשים, וכבר פחות מודאגים מהמימון. כן, צריך להיכנס לפרופורציות, זה רק בית. ובכל זאת, זה בית. יש הרבה דירות מסביב שאני לא מוכן לגור בהן. את אריחי הרצפה בדירה בה אנו מתגוררים כיום אני סובל רק משום שהיא שכורה, ומשום שיש לה אופי מסוים שהופך את האריחים האלה ממכוערים למיצג פרינג'. אולי זו הסיבה לכך שפיתחתי פטיש לאריח הרצפה שבחרנו לדירה החדשה. הוא כל כך יפה, כל כך מדויק. אני אוהב אותו. בימים הראשונים לאחר הקניה רציתי ללטף אותו וקצת להתחבק איתו. קנינו אותו בזמן מחאת הדיור והאוהלים בקיץ שעבר. זה חידד לי את רגשות האשם על הפטיש, אבל הם התפוגגו כשהבנתי את היקף ההלוואות שלקחנו, וכך המשכתי להגיע להפגנות בנחישות.

החדר בו גדלתי רוב ילדותי ונעוריי היה חלל שעוברים דרכו לחדר הבא. או לשירותים. בדירה החדשה התקרה תהיה מונחת מעל הרצפה; בול מעל הרצפה. ואני יודע שיהיה בה הרבה יותר מנחמד.

4 Responses to בית

  1. esty tirosh says:

    קוראת ברגשה, ומבינה כל הגה ו(נ)הי(ה) (תרתי משמע).

    בשעה טובה ומה טוב שבין רצפת הבית החדש לתקרתו, תשרה אהבה רבת ותק!

    אֵם וחמות אחת.

  2. דליה says:

    יופי וזהר היקרים, באמת הגיע הזמן לעזוב את הארעיות ולהתמסד. מאחלים לכם שהדואט בין המרצפת לתקרה ינעם לכם בשנים הבאות עליכם לטובה דליה ועודד
    .

  3. יאיר says:

    בהצלחה קינדערלאך !

  4. טל says:

    ואוויר. יהיה בה אוויר. אני יודעת. בדקתי.

להשאיר תגובה

