דרייב

בבוקר השעון מצלצל. מצליף.

בנסיעת הבוקר הנינוחה בכביש הריק למחצה אני שומע את עצמי אומר שיש דברים שחבל שקרו, שיש דברים שטוב שקרו. אני ממשיך להריץ את זה בזמן הווה ובזמן עתיד. יש דברים שאני רוצה ודברים שאני לא רוצה. שקורים. שייקרו. איכשהו אני מרגיש שהממד הדיאכרוני הוא גם סינכרוני, ממד שאני נע בו בין סיפוק לחוסר סיפוק. ולמרות ההבנה, החדה למדי, אני יודע שלא בטוח שאזכור אותה. אז כשאני מגיע לרמזור אני מפשפש ברכב, מוצא עט ופתק וכותב אותה. כעת אני חושב שההתרחשות הזו היא מיצג. וכמו רוב המיצגים, אין לה כמעט קהל. אני שואל את עצמי האם זו תובנה אורבנית. אני לא יודע מהי תובנה אורבנית, אבל היא שונה מתובנה עירונית.

זה קשור ליחסים שלי עם מילים. ועם מטפורות. בשמיים של עיר אפשר לראות אווירון, אבל בשמיים אורבניים רואים כלי טיס.

אני אוהב לנהוג לבד בדרך בין עירונית. זה מחדד אותי, כמו תנומה בשעה הנכונה של היום.

נזכרתי בטירונות בחמאם. יכולתי לכתוב "פתאום", אבל זה לא יהיה נכון. כשהגעתי חיפשתי תמונות של חמאם אל מליח ומצאתי כמה בוויקיפדיה. פתאום התחשק לי לבכות. בכי תיאורטי. לא ידעתי לתרגם את התחושה למילים, אבל ה"למה ומדוע" היו שם כמו תחושת הסדק בגרון כשהבכי עומד לפרוץ. עכשיו נדמה לי שזה היה אפילו יותר מפעולת הקאה על ריק, כשאין כבר מה להקיא; ברגע הזה שבו אתה מסוגל לרסן את תנועת ההקאה, אבל גם יכול לוותר להתכווצויות, לתת להן לגווע כשאתה בתוכן.

אני צריך לתרגם לעצמי את העולם, לתווך אותו לעצמי. ויש פער. ואי דיוקים. אבל נראה לי שבתקופה הנוכחית אני מבין אותו טוב יותר. אני מרגיש ירידה תלולה בצורך להסביר לו את עצמי.

בזמן האחרון אני מצליח לנקז עודפי מידע; לרוב מידע מביך. המידע לא מתפוגג, הוא לא נעלם, אבל אני לא בהכרח מחזיק אותו, ובמקרים אחרים מצליח לא לשאת אותו לבד. יש בי מבוכה רבה מדברים שמתרחשים סביבי, אבל אני פחות נבוך ממנה. התיאור הזה נכון, אבל אינו מדויק. גם את הצלפת השעון אני מנקז. אולי כך: כמו קבּל, אני אוגר מטען ופורק. לא פולט.

One Response to דרייב

  1. esty tirosh says:

    אפשר להפסיק את האימיילים האלו… – חלילה לי.

    אני חווה הצטללות מאבחנותיך, והתעדנות של יכולותי להבחין…

    והפיסקה האחרונה עולה על כולנה ועושאתני אמפטית ביתר שאת.

    חמות אחת.

להשאיר תגובה

